智能家居 - 1.基礎篇

剛開始搞智能家居時,有好多地方都搞唔清楚,例如:
智能家居一定要有網關? 係咪有一個網關就咩智能設備都用得?
係咪聲控到開關就算智能? 係咩好貴先做得到智能家居?

其實智能設備都分好幾種通訊技術: WiFi,藍牙,射頻(RF),Zigbee,紅外線,ZWave。
其中除左WiFi之外,其他都需要經網關去控制。

至於反應方面,WiFi比較快,機本上接近即刻有反應,但用電比較多,Zigbee/紅外,因為先傳送指令去網關再傳去相關設備,會比較慢,但用電非常少,以開燈為例,大約有半秒delay先著到燈,至於其他例如射頻、ZWave我仲未玩過,但估計都係差不多。

價錢方面,初入門多數會先用小米,因為唔貴(係唔貴,唔代表最平),同埋容易設定。
Homekit就比較貴,同埋要有中樞(iPad/Apple TV/HomePod)先可以做到自動化或係街外控制家中設備。
比較平嘅就有易微聯/Sonoff等等,但安裝同設定未必太適合啱啱接觸嘅新手。

上咗手之後,可以考量用HomeBridge或者HomeAssistant將第三方設備整合去其中一個平台,即係就算你用好多種唔同智能設備,例如又有小米,又有塗鴉,又有易微聯,又有d IP Cam,都可以整合去同一個平台,而唔需要分開用好幾個app去控制唔同嘅智能設備。

至於我自己就主要用小米(溫濕度計,人體感應,光照感應,微波爐,紅外萬能搖控),易微聯(開關制面),塗鴉(電制,拖板),Boardlink(紅外/射頻搖控),再用Homebridge整合去iOS嘅HomeKit同Android嘅Google Home,即係不論用Android定係Apple都一樣可以用到所有智能設備,同做到自動化,例如: 光照度低 感應到有人 自動開燈;溫度高於某個溫度 感應到有人 開風扇/開冷氣 等等。所以智能家居唔好諗住對住個電話叫佢開咩熄咩,而應該做到更加人性代,係你有咩需要時佢就自動幫你做咗。

至於點樣開始,點樣設定,點樣做整合,之後會再開文講解。

發表回覆

你的電郵地址並不會被公開。 必要欄位標記為 *